TYÖHUONE-VIERAILUT

Työhuonevierailut

Suomen Taideyhdistys aloittaa keväällä 2024 työhuonevierailut. Vierailuilla tutustutaan monipuolisesti erilaisiin taiteilijoihin ja heidän työskentelyynsä. Kierrokset ovat avoimia vain yhdistyksen jäsenille.

Keskiviikko 15.5.2024 – Anna Retulainen

Toukokuussa pääsemme kurkistamaan taidemaalari Anna Retulaisen työhuoneelle. Anna Retulainen on yksi suomalaisen nykymaalauksen johtavista henkilöistä. Retulaisen teoksia on edustettuna useimmissa Suomen suurimmissa julkisissa kokoelmissa sekä lukemattomissa yksityiskokoelmissa. Hänen työhuoneensa sijaitsee Herttoniemen teollisuusalueella.

Tiistai 9.4.2024 – Marjatta Hanhijoki & Tommi Toija

Ensimmäisenä vuorossa on Lallukan taiteilijakoti Helsingin Töölössä. Juho ja Mari Lallukan lahjoittamasta taiteilijakodista löytyy yhteensä 56 kotia ja huoneistoa kuva-, näyttämö- ja säveltaiteilijoille. Kierros alkaa Lallukan kodin säätiön asiamiehen Timo Turjan opastuksella, minkä jälkeen siirrymme Marjatta Hanhijoen ja Tommi Toijan työhuoneille. Marjatta Hanhijoki on taidegraafikko ja taidemaalari, joka kuvaa teoksissaan elämää ja arkea mestarillisen yksityiskohtaisesti. Tommi Toija on kuvanveistäjä, joka kuvaa ihmisen haavoittuvuutta humoristisella otteella.

Arkisto / Croquis

Arkisto