KONST-LOTTERIET

Årligen cirka 100 konstverk

Finska Konstföreningen lottar årligen ut cirka hundra konstverk bland sina medlemmar. Konstverken representerar modern inhemsk konst och har införskaffats under det aktuella året. Deltagandet i lotteriet förutsätter att medlemsavgiften för 2022 är betald senast den 15 december. Vinnarna offentliggörs i början av följande år.

En lista över lotterivinsterna 2023 finns till påseende här. Några verken och konstnärerna som gjort dem också presenteras på Instagram @suomen_taideyhdistys.

På grund av den nya dataskyddslagen publicerar Finska Konstföreningen inte längre lotterivinnarnas namn på sina webbsidor. Vinnarna kontaktas i stället personligen. Förfrågningar tfn (+358) 45 7731 4315 eller e-post info(a)suomentaideyhdistys.fi.