KONST-LOTTERIET

Årligen cirka 100 konstverk

Finska Konstföreningen lottar årligen ut cirka hundra konstverk bland sina medlemmar. Konstverken representerar modern inhemsk konst och har införskaffats under det aktuella året. Deltagandet i lotteriet förutsätter att medlemsavgiften för 2020 är betald senast den 15 december. Vinnarna offentliggörs i början av följande år.

En lista över lotterivinsterna 2020 finns till påseende här. Arpajaisvoitoiksi hankittuja teoksia ja niiden tekijöitä esitellään myös Suomen Taideyhdistyksen Instagramissa.

På grund av den nya dataskyddslagen publicerar Finska Konstföreningen inte längre lotterivinnarnas namn på sina webbsidor. Vinnarna kontaktas i stället personligen. Förfrågningar tfn (+358)45 7731 4315 eller e-post info(a)suomentaideyhdistys.fi.

Adress

c/o Helsingfors Konsthall

Nervandersgatan 3

00100 Helsingfors

(+358) 45 7731 4315

E-post

Den traditionsrika Finska Konstföreningen bildades redan 1846. Syftet var från första början att stöda finländsk bildkonst genom att köpa verk av konstnärerna. Föreningen delar också årligen ut stipendier och pris och arrangerar utställningar.